Jytyn uusi jäsenrekisterijärjestelmä ja sähköiset asiointipalvelut otettiin käyttöön 17.9.

28.9.2018

Jytyn jäsenrekisterijärjestelmän uudistuksen myötä uudistettu jäsenen sähköinen asiointipalvelu Jässäri otettiin käyttöön reilun viikon kestäneen käyttökatkon jälkeen maanantaina 17.9.

Samalla otettiin käyttöön liiton aktiivien (yhdistysten ja henkilöstön edustajien) asiointipalvelu Operetti. Liiton aktiivien käyttöön tarkoitettu extranet eli Omanetti on sen sijaan pysynyt entisenä.

Mitä Jässärissä voi tehdä?

Jässäri on tarkoitettu kaikkien liiton jäsenten käyttöön. Jässärissä pääset mm. päivittämään omia yhteys- ja jäsentietoja, tarkastelemaan omia jäsenmaksutietoja sekä ilmoittautumaan Jytyn koulutuksiin ja kursseille (Jässärin Kurssit -osio). Näet Jässärissä myös oman yhdistyksesi toimihenkilöiden ja luottamusmiesten yhteystietoja.

Kirjautuminen sähköisiin asiointipalveluihin

Kaikkiin Jytyn sähköisiin asiointipalveluihin kirjaudutaan saman kirjautumisikkunan kautta. Linkki kirjautumissivulle sijaitsee nettisivujemme www.jytyliitto.fi vasemmassa ylälaidassa sekä alla olevassa tekstissä. Sähköpostiosoite toimii ensikirjautumisessa käyttäjätunnuksena. Kirjautumiseen tarvittava salasana on kätevintä tilata suoraan matkapuhelimeen. Vaihtoehtoisesti voit tilata ensisijaiseen sähköpostiisi linkin, josta pääset luomaan itsellesi salasanan. Järjestelmään kirjautumisen jälkeen salasanaa voi myös vaihtaa.

Huom! Vanhat Jässäri-tunnukset eivät muutoksen jälkeen enää toimi, vaan jokaisen tulee tehdä uuteen Jässäriin ensikirjautuminen. Alla tarkemmat kirjautumisohjeet pdf-tiedostossa ja videona.

> Kirjaudu sähköisiin asiointipalveluihin tästä!

Kirjautuminen vaatii sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron

Jässäriin kirjautuminen edellyttää, että sähköpostiosoite ja puhelinnumero on tallennettu Jytyn jäsenrekisteriin. Jos näitä tietoja ei ole tallennettu aikaisemmin jäsenrekisteriin, et pääse kirjautumaan uuteen Jässäriin. Tällöin ilmoita henkilökohtainen sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi Jytyn jäsenrekisteripalveluun. Tietojen lisäämisen jälkeen kirjautuminen Jässäriin onnistuu.

Jässärin käyttö

Jässärin sisällä on perusohjeet palvelun käyttöä varten. Lisäksi lokakuun Jyty-lehteen tulee visuaalinen ohjeistus, mitä Jässärissä voi tehdä ja miten. Palvelu on selkeä ja siellä voi vapaasti tarkastella omia tietojaan. Jos tiedot eivät ole ajan tasalla, niitä pitää päivittää. Liiton toiminnan ja edunvalvonnan kannalta on erittäin tärkeää, että jäsentietosi ovat oikein jäsenrekisterissä.

Lue lisää: Jytyn sähköiset asiointipalvelut